ОБЩИ УСЛОВИЯ ЗА ТЪРГОВИЯ. ПОРЪЧКА. ДОСТАВКА. ПЛАЩАНЕ.
Условията са съобразени с изискванията на Закона за защита на потребителите (ЗЗП), както и с другите нормативни актове, действащи на територията на Република България.
Интернет магазинът https://koliki.bg е собственост на „Евразия Трейд“ ООД с ЕИК: 207178242 , със седалище и адрес на управление: гр. София, ул. „Балкан“ № 4, email: gdpr@koliki.bg, наричано за краткост: „Търговецът“.
Търговецът дава правото на всеки потребител/клиент да разглежда всички материали, качени на сайта, както и да пазарува от всички стоки, предлагани в онлайн магазина. Не се позволява промяната, копирането и разпространяването на материали с обществена или търговска цел. Материалите на този интернет сайт са под закрилата на закона за Авторското право и сродните му права и всяка непозволена употреба може да бъде нарушение на авторско право, права върху търговски марки или други законови разпоредби.
Информацията на сайта има информативен характер и по никакъв начин не следва да влияе на избора и начина на приемане на продуктите, предлагани на сайта. Използвайте информацията на сайта само на ваша отговорност.
- ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ.
- Идентифициране на потребителя/клиента с цел възпроизвеждане на изявлението му както за приемане на Общите условия, така и за направена поръчка, се извършва чрез съхранените в лог – файлове на сървъра на https://koliki.bg IP адреса на потребителя/клиента, както и всяка друга информация.
- 2. Стоките, които се намират на интернет страницата https://koliki.bg не представляват правно обвързваща оферта, а са демонстративен онлайн каталог, описващ продуктовата линия на Търговеца. При наличие на правописни грешки, грешки в цените и описанието на продуктите, Търговецът си запазва правото да ги променя без уведомяване на потребителя/клиента. Всяка една поръчка, се потвърждава чрез телефонно обаждане или чрез електронна поща от представител на Търговеца към потребителя/клиента, като при наличие на грешна цена или грешна информация поради техническа грешка, потребителя/клиента се информира и е с правото си да се откаже от поръчката.
- 3. С натискане на бутона „Потвърди“, потребителят/клиента се съгласява да закупи стоките. Това действие има правно обвързваща сила и се счита за сключване на договора.
- 4. Търговецът си запазва правото да направи отказ от доставка на потвърдена поръчка в случай, че стоките не са достъпни. При липса на складова наличност от заявената стока, Търговецът уведомява потребителя/клиента за изчерпването й чрез изпращане на съобщение до посочения от потребителя/клиента електронен адрес или чрез телефонно обаждане на посочения телефонен номер.
- 5. Договорният език е български, а плащанията биват извършвани в български лева.
- ДОСТАВКА.
- 6. Потребителят/клиентът носи изцяло риска от повреждане/загубване на стоката от момента на доставката. Веднага след предаване на стоката, Търговецът се освобождава от риска, който се прехвърля върху потребителя/клиента. Търговецът не носи отговорност за закъснение на доставката в случай, че закъснението се дължи на куриер или друг доставчик.
- 7. При получаване на поръчката, потребителят/клиента следва да провери съдържанието на доставената стока за съответствие на изпратената такaва с направената поръчка. При констатирани нарушения във външния вид на стоката, потребителят/клиентът следва да се обърне към куриера, който е длъжен да състави протокол в свободен текст за увреждане на доставката. В случаите, в които не се състави протокол за увреждане на стоката, потребителят/клиентът няма право да предявява каквито и да е претенции към Търговецът. При посочени неверен или сгрешен адрес, лице за контакти и/или телефон при подаване на поръчката Търговецът не е обвързано от каквото и да е задължение за изпълнение на поръчката.
- 8. При предаване на стоката потребителят/клиентът или трето лице подписват придружаващите я документи. За трето лице се счита всеки, който не е титуляр на поръчката, но приема стоката на доставка и е на посочения от потребителя/клиента адрес. При отказ за получаване на стоката, извън случаите описани по-долу, отказът се счита за неоснователен и потребителят/клиентът дължи заплащане на разходите за доставка и връщане на стоката. В случай, че потребителят/клиентът не бъде намерен в срока за изпълнение на доставката на посочения адрес или не бъде осигурен достъп и условия за предаване на стоката в този срок, Търговецът се освобождава от задължението си да достави заявената за покупка стока.
- 9. Цената на доставката при поръчки в онлайн магазина е посочена индивидуално за всеки отделен артикул. Пратката се изпраща на адрес на получателя или до избран от него офис на куриер в срок до 24 часа от потвърждаване на поръчката.
III. ПОРЪЧКА.
- 10. https://koliki.bg е онлайн магазин, който приема поръчки през уеб сайта след регистрация на потребителски профил или като гост. Всички получени поръчки биват изпращани от консултант на https://koliki.bg.
- 11. Поръчката се осъществява посредством виртуална пазарска количка, като в нея потребителят/клиентът добавя желаните от него продукти след натискане на бутона „Поръчай“. Всеки един добавен продукт може да бъде премахван от количката, както и да бъде променяно количеството му преди да се пристъпи към детайлите за потвърждение. По всяко време потребителят/клиентът може да се върне към онлайн магазина за да добави още продукти. Когато е убеден, че стоките в кошницата са желаните от него, потребителят/клиентът пристъпва към потвърждение и финализиране на поръчката посредством бутона „Потвърди“.
- 12. Начин на плащане Заплащането за направените поръчки в онлайн магазин https://koliki.bg се извършва:
– В брой в офис на Еконт, при получаване на пратката.
– С карта в офис на Еконт, при получаване на пратката.
– В брой на куриера, доставил пратката.
– С карта на куриера, доставил пратката
- ЦЕНИ
- 13. Посочените цени в сайта са с ДДС и са валидни само за пазаруване онлайн на сайта https://koliki.bg. Цените не включват доставката до потребителя/клиента, но последният вижда цената за доставка ясно преди да се съгласи или откаже от поръчка. Актуалната цена на доставка се изобразява преди приключване на поръчката. Всяко съобщение на сайта за намаление на цените на съдържа информация относно: стоките и услугите или групата стоки и услуги, за които е валидно намалението на цените; условията, при които се извършва намалението на цените; срока, през който стоките и услугите се продават с намалени цени.
- ПРАВА И ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА ПОТРЕБИТЕЛЯ/КЛИЕНТА
- 14. Потребителят/клиентът има възможност с или без регистрация да разглежда и да поръчва обявените стоки в онлайн магазина.
- 15. Потребителят/клиентът има право да се информира за състоянието на своята поръчка.
- 16. Регистрираният потребител/клиент носи пълна отговорност за опазването на своето потребителско име и парола, както и за всички действия, които се извършват от него или от трето лице чрез използване на потребителското име и паролата. В случай, че потребителят/клиентът е регистриран с профил в онлайн магазина, същият е длъжен незабавно да уведомява Търговецът за всеки случай на неправомерен достъп чрез използване на неговото потребителско име и парола, както и винаги, когато съществува опасност от такова използване.
- 17. Потребителят е длъжен да заплати цената на поръчката си според обявеният начин на страницата https://koliki.bg.
- 18. Всеки потребител на уебсайта, независимо дали е клиент се задължава при ползване на онлайн магазина:
- да не нарушава и да зачита основните права и свободи на гражданите и правата на човека, съгласно Конституцията и законите на Република България и признатите международни актове;
- да не накърнява доброто име на другиго и да не призовава към насилствена промяна на конституционно установения ред, към извършване на престъпление, към насилие над личността или към разпалване на расова, национална, етническа или религиозна вражда;
- да не нарушава чужди имуществени или неимуществени, абсолютни или относителни права и интереси, като право на собственост, право на интелектуална собственост и др.;
- да не зарежда, изпраща, предава, разпространява или използва по какъвто и да било начин и да не прави достояние на трети лица софтуер, компютърни програми, файлове, приложения или други материали, съдържащи компютърни вируси, системи за неоторизиран отдалечен контрол („троянски коне“), компютърни кодове, или материали, предназначени да прекъсват, затрудняват, нарушават или ограничават нормалното функциониране на компютърен хардуер или софтуер или телекомуникационните съоръжения или имащи за цел неоторизирано проникване или достъп в чуждестранни ресурси или софтуер;
- да не извършва злоумишлени действия;
- да обезщети Търговеца и всички трети лица за всички претърпени вреди и пропуснати ползи, включително за всякакви разходи и платени адвокатски възнаграждения, настъпили вследствие на предявени искове от и/или платени обезщетения на трети лица във връзка с Интернет страници, хипер-връзки, материали или информация, които клиентът/потребителят е използвал, разположил на сървъра, изпращал, разпространявал, направил достояние на трети лица или направил достъпни чрез Търговеца в нарушение на закона, настоящите Общи условия, добрите нрави или интернет етиката;
- 19. Клиентът се задължава да посочи точен и валиден телефон, адрес за доставка и електронен адрес, да плати цената на стоката, да заплати разходите по доставката, когато същата не е безплатна и да осигури достъп и възможност за получаване на стоката. В случай, че изрично не е посочено, че доставката е безплатна, същата се счита за възмездна.
- ПРАВА И ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА ТЪРГОВЕЦА
- 20. Търговецът след получаване на плащането се задължава да прехвърли на потребителя/клиента собствеността на заявената за покупка от него стока, да достави в срок заявената за покупка стока, да проверява всеки артикул преди да бъде изпратен (в случай, че това е възможно, без да се нарушава целостта на опаковката).
- 21. Търговецът не носи отговорност при невярност на посочената от производителя информация за стоката.
- 22. Търговецът не носи отговорност за неизпълнение на задълженията си по този договор при настъпване на обстоятелства, които Търговецът не е предвидил и не е бил длъжен да предвиди – вкл., случаи на случайни събития, проблеми в глобалната мрежа на Интернет и в предоставянето на услугите извън контрола на Търговеца.
- 2 Търговецът има право да инсталира на компютрите на потребителя/клиента кукита (cookies). Кукитата представляват текстови файлове, които се запазват от Интернет страницата върху твърдия диск на потребителя/клиента и позволяват възстановяване на информация за потребителя/клиента, като го идентифицират и позволяват проследяване на действията му, интернет страниците, които посещава, хипер-връзките, които използва, информацията, която ползва и записва и други, като потребителя/клиента има право да не одобри използването им и да се откаже по всяко време от тях, като ги премахне.
VII. ПРАВО НА ОТКАЗ НА СТОКА
24. Клиентът, който е потребител по смисъла на Закона за защита на потребителите има право в 14 дневен срок от доставката да откаже стоката, в случай, че същата не е използвана, цялостта на опаковката й не е нарушена и е с всички прилежащи и фабрично закачени към нея етикети и е във вида, в който е получена. Πpи yпpaжнявaнe нa пpaвoтo нa oтĸaз, paзxoдитe зa вpъщaнe нa дocтaвeнитe cтoĸи ca зa cмeтĸa нa пoтpeбитeля и oт cyмaтa, ĸoятo пoтpeбитeлят e плaтил пo дoгoвopa ce yдъpжaт paзxoдитe зa вpъщaнe нa cтoĸaтa. Paзxoдитe зa вpъщaнe нa cтoĸaтa ca cъщитe ĸaтo тeзи зa дocтaвĸa cъглacнo тapифaтa нa изпoлзвaнaтa ĸoмпaния зa извъpшвaнe нa дocтaвĸaтa.
До момента на обратното предаване на стоката от страна на потребителя на Търговецът, рискът от случайното и погиване или повреждане се носи изцяло от потребителя.
- За да се възползва от това свое право потребителят е нужно преди изтичането на 14 дневния срок да попълни и изпрати приложения по-долу формулярпо един от следните начини: – на електронна поща: orders@koliki.bg;
СТАНДАРТЕН ФОРМУЛЯР ЗА УПРАЖНЯВАНЕ ПРАВО НА ОТКАЗ
До ………………………
/името на търговеца/
……………………………………………………………………..
/адрес, ЕИК/
С настоящото уведомявам, че се отказвам от сключения от мен договор за покупка на следните стоки/услуги:
…………………………………………………. /описание на продукта/
Стоката е поръчана на ………………….
Стоката е получена на …………………. /посочва се датата на получаване от потребителя/
………………………………………………………………………../Име на потребителя/
Гр./с……………………………………………………………. /Адрес на потребителя/
………………. …………………………….
/Дата/ /Подпис на потребителя/
- На връщане подлежи цялата доставка или част от нея.
- Правото на отказ е неприложимо:
– зa дocтaвĸa нa cтoĸи, изpaбoтeни пo пopъчĸa нa пoтpeбитeля или cъoбpaзнo нeгoвитe индивидyaлни изиcĸвaния;
– зa дocтaвĸa нa cтoĸи, ĸoитo пopaди cвoeтo ecтecтвo мoгaт дa влoшaт ĸaчecтвoтo cи или имaт ĸpaтъĸ cpoĸ нa гoднocт;
– зa дocтaвĸa нa зaпeчaтaни cтoĸи, ĸoитo ca paзпeчaтaни cлeд дocтaвĸaтa им и нe мoгaт дa бъдaт въpнaти пopaди cъoбpaжeния, cвъpзaни c xигиeнaтa или зaщитa нa здpaвeтo;
– зa дocтaвĸa нa cтoĸи, ĸoитo cлeд ĸaтo ca били дocтaвeни и пopaди ecтecтвo им ca ce cмecили c дpyги cтoĸи, oт ĸoитo нe мoгaт дa бъдaт oтдeлeни;
– зa дocтaвĸa нa зaпeчaтaни звyĸoзaпиcи или видeoзaпиcи или зaпeчaтaн ĸoмпютъpeн coфтyep, ĸoитo ca paзпeчaтaни cлeд дocтaвĸaтa;
– зa дocтaвĸa нa вecтници, пepиoдични издaния или cпиcaния c изĸлючeниe нa дoгoвopи зa aбoнaмeнт зa дocтaвĸaтa нa тaĸивa издaния.
- 28. При отказ на стока връщането на стоката, респективно връщането на платената цена става съответно по следния начин: Потребителят следва в 14 дневен срок, считано от датата, на която е съобщил за решението си да се откаже от договора, да върне стоката. Когато стоката бъде приета от Търговеца, дружеството връща платената от потребителя цена на стоката като използва същото платежно средство, използвано от потребителя при първоначалната трансакция, освен ако потребителят е изразил изричното си съгласие за използване на друго платежно средство и при условие, че това не е свързано с разходи за Търговеца.
- Търговецът напомня на потребителя за наличието на законова гаранция за съответствие на стоките, на цифровото съдържание и цифровите услуги. Търговецът отговаря за всяко несъответствие на стоката по договора с потребителя/клиента.
- При възникване на спор с Търговеца, потребителят има правото да се обърне към Орган за алтернативно решаване на спорове по смисъла на чл. 181н, ал. 4 от Закона за защита на потребителите. Алтернативното решаване на спорове /АРС/ между потребители и търговци представлява извънсъдебно помирително производство на доброволен принцип. То се осъществява посредством помирителни комисии. Потребителят има две възможности:
- Да използвате Европейската платформа за онлайн решаване на спорове (ОРС) / http://ec.europa.eu/odr / – единен портал за достъп, който позволява на потребителите и търговците в ЕС да уреждат споровете си, свързани с трансгранични онлайн покупки, а така също и с национални.
- Да подадете заявление за осъществяване на посредничество директно към Комисия за защита на потребителите – https://www.kzp.bg/pomiritelna-komisiya
VIII. ИЗМЕНЕНИЯ
- 31. Общите условия могат да бъдат променяни по всяко време от Търговеца, като потребителят/клиентът се счита за обвързан от актуалните такива към момента на приключване на поръчката със съответния бутон в онлайн магазина.
- ДЕФИНИЦИИ
- 32. Под „Потребител/клиент” се разбира всеки, който е заредил в интернет страницата https://koliki.bg чрез устройство. „Потребител“ е всяко физическо лице, което придобива стоки или ползва услуги, които не са предназначени за извършване на търговска или професионална дейност, и всяко физическо лице, което като страна по договор по този закон действа извън рамките на своята търговска или професионална дейнос
- 33. Под „Поръчка” се разбира избраните стоки и всички други атрибути свързани с начина на доставка и заплащане на стоката от клиента/потребителя.